Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Bukalender Projesi-Renklendirmeler

20 May 2012, 14:46

Selamlar,

ben barkod okuyucudan başladım işe. Pürüzlü plastik kaplama etkisi yapmaya çalıştım.


Resim
En son dr. manhattan tarafından 27 May 2012, 15:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
 
Kenji
Moderator
Moderator
Mesajlar: 382
Kayıt: 08 Oca 2011, 17:13
İletişim:

Re: Materyal Denemesi-Barkod Okuyucu

22 May 2012, 23:59

Ben beğendim, o dandik modelim biraz adama benzemiş şimdi eline sağlık Hakkı. Başka bir istekli yoksa ve sana da uygunsa modellerin materyal-renklendirme işlerini sen yap istersen Hakkı. Bana kalırsa hepsinin aynı elden çıkması modeller arasındaki uyum için oldukça önemli.

Render ayarların nedir bu arada? AO ve Env.Light. açık mıdır? Açıksa sample değeri nedir? Işıklandırma da önemli, shadow sample vs. yada kaç ışık ve ne tip ışık kullandığın da.

Eğer sen de dediğime niyetliysen senaryoya göre kullanacağımız ve elimizde bulunan tüm modelleri tek bir sahnede toplayıp (aynısından birden fazla varsa sana uygun olanını seçebilirsin) boyutlarını birbirlerine göre ayarlayıp şöyle hepsinin içinde olduğu genel bir render alırsan çok iyi olur Hakkı. Sonrasında materyalleri tamamladıkça yeni renderları da gönderisin. İstersen Bukalender - RENKLENDİRME diye bir başlık aç, oradan devam edelim.
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Re: Materyal Denemesi-Barkod Okuyucu

23 May 2012, 19:41

AO kullanmadım. Env.Light 0.100. Sadece gölgelerden nerede olduğunu tahmin edebileceğiniz bir güneş var o kadar. 1920x1080, %100 çözünürlükte render aldım. png resmi. materyalde ayrıca fresnel değerli mirror var.

Neyse, dediğin benim için uygun, Kenji. modelleri indirir, uygun hızda renklendiririm.
 
Kenji
Moderator
Moderator
Mesajlar: 382
Kayıt: 08 Oca 2011, 17:13
İletişim:

Re: Materyal Denemesi-Barkod Okuyucu

25 May 2012, 08:58

Kabul etmene sevindim Hakkı, sağolasın. Sen yeni başlığı açınca daha detaylı konuşuruz.
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Metal Sepet

26 May 2012, 20:48

tamamdır.

metal sepet de bitti. önerilerinizle iyileşecek. Env. lighting var. en iyi render ayarları ile.

Resim
 
Kenji
Moderator
Moderator
Mesajlar: 382
Kayıt: 08 Oca 2011, 17:13
İletişim:

Re: Bukalender Projesi-Renklendirmeler

30 May 2012, 08:41

Güzel görünüyor eline sağlık. Render ayarları için bir kaç deneme yapmanı isteyecektim sakıncası yoksa Hakkı.

Ao'yu açıp Multiply yap(Ao'nun etkisini sertleştirecek), Env.Light'ı da açıp 0.250 gibi bir değer ver.

Işıklandırma içinse turuncu-mavi oranı bıdıbıdısını yapalım; yani modelin bir yanından(sol diyelim) modele daha dik açıdan vuran, kuvvetli enerjili ve hafif sarı renkli bir ışık;
ve modele diğer tarafından vuran(sağ), biraz daha az enerjili ve yere neredeyse paralel olan hafif mavi renkli bir ışık yerleştir. Enerjileri de, sarı için 0.7 yada 0.8 arası; mavi içinse 0.4-0.6 arası kafidir sanıyorum. Sarı ve mavi lamp'ler Sun olsunlar ve sadece ana ışığın(sarı) gölgesi açık olsun. Gölge sample'ı da 9 yaparsan iyi olur.

Ayrıca modelin altından ve tam arkasından vuran 0.1 - 0.3 arası enerjili hemi light'larla bu kısımları biraz daha aydınlatabilirsin.

Bu bahsettiğim ayarlara yakın ve "senin de içine sinen" bir ışıklandırma yapıp şimdiye kadar renklendirmelerini tamamladığın modellerin içinde bulunduğu bir render alıver, üzerine biraz daha konuşuruz.

Işıklandırma da karar kılarsak materyal ayarlarını da konuşuruz (normal mat.lar mı yoksa hafif çizgimsi bir hava yakalamak için darkness'ıyla oynanmış minneart mat.li mi kullanalım gibi). Ayrıca renklendirmelerini tamamladığın modellerin boyutlarını da sana uygun biçimde birbirlerine orantılı olarak ayarlarsan iyi olur Hakkı, modeller farklı zamanlarda ve farklı kişiler tarafından yapıldıklarından boyutları büyük ihtimalle birbirlerine tutmuyordur.

Edit: Yürüyen band için de senin modelini kullanacağız sanıyorum ki, onu da tamamlarsan o kafama takılan ve buky'i damgalamaya çalışan piston şeyimsilerini de o modele uyacak şekilde modellemeye çalışabilirim. Hoşuna gitmezse benim yapacağım modeli temel alıp ona benzer ama seninkiyle aynı stilde yeniden modelleyebilirsin.
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Genel Render: Barkod Okuyucu ve İki Sepet

31 May 2012, 20:04

Kenji ya, nasıl bir ön görü yeteneğin var! sonuç çok iyi oldu.

Barkod okuyucunun boyu biraz kısa diye ona destek verdim :D.


Resim

ve işte, .blend dosyası:


https://www.box.com/s/54e7485fab46a86ca6a8
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Re: Bukalender Projesi-Renklendirmeler

01 Haz 2012, 20:16

Kenji, zaman kazanmak adına söylüyorum. .blend dosyasını yükledim, bundan sonra diğer modeller üzerine yoğunlaşmalıyım. en son olarak da damgalama aleti ile yürüyen bandı modeller, materyal atarız.

Bu arada, motion tracking hakkında senin ve sitedekilerin fikrini almak isterim. mesela ben BİM'e gider, kasiyerden boş bir zamanda rica ederim, ancak avucuna sığacak kadar yeşil bir şeyi barkod okuyucudan geçirmesini isteriz, tuttuğu şeye bukalender'ı yerleştiririz PC ortamından. hayal edin, nasıl olduğunu kolayca anlayabilirsiniz. gerçi bu modelellerin yarısının müzelik olması demek. ne düşünüyorsunuz?
 
Kenji
Moderator
Moderator
Mesajlar: 382
Kayıt: 08 Oca 2011, 17:13
İletişim:

Re: Bukalender Projesi-Renklendirmeler

02 Haz 2012, 05:12

Yok be Hakkı, Andrew Price ve Hollywood film posterleri sağolsun :). Render'da sanıyorum ki 2. lamp'in gölgesini açık unutmuşsun onu kapatıver :). Bir de ben bahsetmeyi unutmuşum sanıyorum, AO sample değerini hızlı denemeler için 12, esas render'lar için de en az 16 da tutarsan daha az noise'umuz olur.

Fikrin güzel, ama bence bu ilk animasyonumuzu tamamen 3d olarak tamamlayalım. Sonrasında motion tracking'li, blender'ın yeni kısa film projesine yakın başka bir çalışma da yapabiliriz diye düşünüyorum. Tabii başkaları ne düşünür bilemiyorum, gerekirse çoğunluğun fikrine uyarız. Yalnız şimdiden söyleyim, motion tracking'den hiç anlamam ona göre :D.

Not: Sepetin tutacağındaki silindirik kısma beyaz-mavi yada sarı renkli gibi, daha plastiğimsi bir materyal atarsan iyi olur.

O yandaki metal sepet yedek olarak orada, şayet anim. sırasında ortadaki esas sepetin tel aralıkları göze batacak şekilde çok sıkı görünürse, bu yedekle değiştiririz diye blend'e eklemiştim. Yalnız bukalender esasen bir oyuncak olduğundan ve boyutu barkod'a yakın olacağından tel aralıklarının çok da fazla olmaması lazım. Neyse tekrardan eline sağlık Hakkı.
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Re: Bukalender Projesi-Renklendirmeler

03 Ağu 2012, 19:16

projeyi fikir adamları dışında 3 kişi götürüyoruz herhalde,

geçen sene eğer koca bir seneye yayarsak her türlü bitirirz demiştik. bugün bir sonraki yarışmay aaylar kaldı...

materyal konusuna el atarken herhalde birileri çıkıp benim gibi bir iki modeli kaplar zannetmiştim. tek bir çıkan olmadı. siteye yeni üye olanların Şükrü hocanın o model üzerinde neden çalıştığını bilip bilmediklerini merak ediyorum...

Resim

blender çok defa güncellendi ve sanırım blender 2.6x sürümleri artık bu ilk modelleri okumuyor. korkarım ki blender dosyasını açmak için farklı bir navigasyon sistemine sahip olan blender 2.58 i yüklemeniz gerek.


blend dosyası (sadece shading var, isteyen kaplama atayıp tekrar buraya upload edebilir.) .

https://www.box.com/s/ssnt12kcto7qfqnzghti

blender 2.58 i yüklemek için:

http://download.blender.org/release/Blender2.58/
En son dr. manhattan tarafından 04 Ağu 2012, 21:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
 
ratayas94
Paylaşımcı Üye
Paylaşımcı Üye
Mesajlar: 222
Kayıt: 01 Haz 2010, 19:36
Konum: Bursa
İletişim:

Re: Bukalender Projesi-Renklendirmeler

03 Ağu 2012, 21:53

ben geldim ya tamam sorun kalmadı :D ne yapılacaksa söyleyin bana modelleme kaplama çözeriz
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Re: Bukalender Projesi-Renklendirmeler

04 Ağu 2012, 00:19

işte istediğim ruh bu :) . şu linklerde ki kaplamaları indir hele bir:

bu sol kısımdaki metal engelin ortasındaki yere yapıştırılacak.

http://www.google.com/imgres?q=no+enter ... 0,s:0,i:72


bu kahverengi olarak gördüğün yerler için tahta kaplama,


http://www.google.com/imgres?q=wood+tex ... s:21,i:150


ve bu da iki ekrana yerleştireceğin kaplama, şimdilik bunu kullanırız, daha iyi kaplama için ben sonra resim de çekerim ;) .


http://www.google.com/imgres?q=clock+sc ... 2,s:0,i:78


kaplamaları atadıkdan sonra kaplamaları blend dosyasının içinde paketle. bunu yapmak için open deyip kaplama seçtikten sonra çıkan iki satırdan ikincisinin en sol kısmında ki düğmeye tıklaman yeterli. zaten fareni getirip beklediğinde "pack file" diye göreceksin ;) .

ben materyalleri atadım, kaplamarı da bir güzel döşer mümkünse box.net ten upload edersin. senden çıkmaz ama pürüz varsa ben hallederim ;) . plastic bandın kaplamasını önceden atamıştım. son olarak orada ki topları materyal kütüphanesi için kullandım, silebilirsin,

blender 2.58 olayını hatırlatayım.

sen bunu hallet, bana bayaa zaman kazandırırsın, en sevmediğim şey, tek tek kaplama atamaktır blender da... :( .

bu arada ben de diğer modellere bakacağım.

hayde kolay gelsin.
 
hjk
Aktif Üye
Aktif Üye
Mesajlar: 130
Kayıt: 18 Eyl 2009, 19:53
İletişim:

Re: Bukalender Projesi-Renklendirmeler

04 Ağu 2012, 13:19

bu bukalender projesi nin hala devam ediyor olmasına çok şaşırdım
ben unutmuştum
olsun yinede güzel
 
ratayas94
Paylaşımcı Üye
Paylaşımcı Üye
Mesajlar: 222
Kayıt: 01 Haz 2010, 19:36
Konum: Bursa
İletişim:

Re: Bukalender Projesi-Renklendirmeler

04 Ağu 2012, 15:52

tamam halletmeye çalışayım. barkod okuyucuyu indirdim de senin dediğin kaplamalar malların diit diitlendiği yerin kaplamaları (oranın adını bilmiyorum :D ) onun indirme linkini atsana
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Re: Bukalender Projesi-Renklendirmeler

04 Ağu 2012, 17:32

diit diit derken tam anlamadım yav, fişin çıktığı yer mi? yer öyleyse orada saf demir materyali var, barkod okuyucunun cam kısmını diyorsan ise orada da saf mirror var.

EDİT: belki bazı demir materyallerine sonradan çizik falan atarım ben ;) .

bu arada, ben yaparım ben hallederim falan diyorum ama kaplama bütünü ile benim işim değil, sadece ilk ben başladım o kadar, yani eğer iyi bir fikrin varsa ve ya iyi bir sonuç çıkarırsan, seninkini kullanırız ;) . başta da söylediğim gibi, kaplamalara girerken tek başıma başlamak istememiştim.