Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Blender Hakkında 2 Soru

20 Haz 2018, 02:30

Merhaba , 

Öğrenmek istediğim şey sahnede herhangi bir ışık kaynağı olmadan aydınlık bir şekilde modelleme yapmak mümkün müdür ? Genelde hemi'yi kulanıyorum tüm yüzleri rahatça görebilmek için.

3D view'in kalitesini düşürmek mümkün müdür ? Sanki sahnedeki tüm detayları en üst kalitede gösteriyor gibi.Uzaklaştığımda daha düşük kalitede göstermesi gibi bir ayar var ise performanstan kazanmamı sağlar diye düşündüm.Veya daha iyi performans almanın bir yolu var mıdır ? Material görünümünde biraz kasma yaşıyorum.

Teşekkürler.
 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Re: Blender Hakkında 2 Soru

20 Haz 2018, 11:24

Bir diğer merak ettiğim şey ise uv'i scale yapmadan seçili olan kısmı tekrarlamasını sağlayabilir miyim ? Yani mesela texture mapta kare şeklinde bir kısım seçili ama  o kısımdaki texture çok büyük ve ben onun tekrarlayarak küçülmesini istiyorum ama eğer uv'yi genişletirsem maptaki diğer kaplamalar görünecek.Sadece o kısmın kendi içinde tekrar etmesini istiyorum.
 
Kullanıcı avatarı
A.Salih
Üstat
Üstat
Mesajlar: 143
Kayıt: 08 Nis 2016, 20:07
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Blender Hakkında 2 Soru

20 Haz 2018, 19:07

1. sorunuz için: Material view seçtiğiniz yerden solidi seçin ve modelleme yaparken onu kullanın. Bunun için ışık kaynağı kullanmanıza gerek yok. Performans düşmeside bu sebeptendir.
2. sorunuz için: Anladığım kadarıyla kaplama dosyasını düzenlemelisiniz uv editor ile olmaz.
 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Re: Blender Hakkında 2 Soru

20 Haz 2018, 19:52

Teşekkürler.Solid'deyken cidden inanılmaz rahat oluyor.Kaplamayı ise photoshoptan ayarlamam lazım  :)