Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Unity Oyun Motoru ve Blender Kaplamaları

16 Mar 2018, 15:56

Merhaba,

Ben hobi seviyesinde bir takım çalışmalar yapmaktayım.Öğrenmek istediğim bir konu var.Blender'da kaplamalarını yaptığım bir model var.Blender'da kaplamalar görünüyor.Unity oyun motoru için export yapıyorum .Ancak Unity'de sadece beyaz tonlarda görünüyor yani kaplamaları yok.fbx .obj denedim , biraz araştırmada yaptım ancak bulamadım belki yabancı forumlarda vardır bilemiyorum.Forumunuza denk geldim ve bilgili kişiler yardım alabilirim diye düşündüm.Öğrenmek istediğim şey blender'daki bu modeli Unity'e aktardığımda nasıl kaplamaların görünür olmasını sağlayabilirim ? 

Teşekkürler.
 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Re: Unity Oyun Motoru ve Blender Kaplamaları

17 Mar 2018, 01:37

Modeli ve Textureleri atıp tek tek tüm parçaların üzerine sürükle bırak yaptım.Bazı parçalar blenderdaki gibi görünmediler.
 
Kullanıcı avatarı
A.Salih
Üstat
Üstat
Mesajlar: 143
Kayıt: 08 Nis 2016, 20:07
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Unity Oyun Motoru ve Blender Kaplamaları

17 Mar 2018, 11:09

1- Objenin UV'sini düzgün açmadıysanız kötü gözükebilir.
2- Bir objede birden çok materyal var ise textureları doğru materyallere atamanız gerekir.
3- Objenin bazı poligonlarına materyal atamadıysanız yine beyaz gözükür.
Birde resim eklerseniz daha iyi yardımcı oluruz.
 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Re: Unity Oyun Motoru ve Blender Kaplamaları

17 Mar 2018, 13:36

A.Salih:
1- Objenin UV'sini düzgün açmadıysanız kötü gözükebilir.
2- Bir objede birden çok materyal var ise textureları doğru materyallere atamanız gerekir.
3- Objenin bazı poligonlarına materyal atamadıysanız yine beyaz gözükür.
Birde resim eklerseniz daha iyi yardımcı oluruz.
Cevabınız için teşekkür ederim.Kaplamayı nasıl eklediğimi gösteren ufak bir video çektim.3 Farklı sekmeye de textureyi ekledim.Belki orada bir hata yapmış olabilirim.Birde dün indirdiğim bir hazır modelin texturesi tek parça bir resimdi.Modelin üzerine bıraktığımda çok kolay şekilde kaplanmıştı.Bunu blender'da yapmak mümkün müdür ? Teşekkürler.
 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Re: Unity Oyun Motoru ve Blender Kaplamaları

17 Mar 2018, 17:13

Tam olarak nasıl yaptığımı bilmiyorum ama tahminimce tüm textureleri Unity'e aktardıktan sonra modeli atınca tüm materyalleri gördü ve model textureli şekilde oyun motoruna geldi.
 
Kullanıcı avatarı
A.Salih
Üstat
Üstat
Mesajlar: 143
Kayıt: 08 Nis 2016, 20:07
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Unity Oyun Motoru ve Blender Kaplamaları

19 Mar 2018, 14:22

Tek parça olması için tek materyal olması gerekir aynı şekilde tek texture. Bunu photoshopta yapabilirsiniz.
 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Re: Unity Oyun Motoru ve Blender Kaplamaları

28 Mar 2018, 16:15

Teşekkür ederim.Bir sorum daha olacak ben blendar'da önceden böyle bir durumla karşılaşmamıştım.Belki bir tuşa bastığım için oldu bilmiyorum ama ;
Resim
rotate bu şekilde gözüküyor ve sadece kırmızıyı veya maviyi seçip sadece tek açıda çeviremiyorum.Bunu yapmak için yanda kilitleme tarzında şeyler var ama her obje için tek tek bunu yapmam gerekiyor.Bunu nasıl düzeltebilirim rotatenin sadece seçtiğim açıda olmasını istiyorum.

Edit : Bir yerde gördüm ve şu simgeyi açıp kapadım ama halen rahat bir şekilde renkleri seçip tek açıda çevirme yapamıyorum.

Resim
 
Kullanıcı avatarı
A.Salih
Üstat
Üstat
Mesajlar: 143
Kayıt: 08 Nis 2016, 20:07
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Unity Oyun Motoru ve Blender Kaplamaları

28 Mar 2018, 20:20

Sadece bir eksene etki etmek için "R" tuşuna basın ardından x, y, z tuşlarından birine basıp istediğiniz eksende etki edebilirsiniz.

Resim
Ayrıca "shift" tuşuna basılı tutup hepsinide seçebilirsiniz.