Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Kenji
Moderator
Moderator
Mesajlar: 382
Kayıt: 08 Oca 2011, 17:13
İletişim:

BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

03 Ağu 2011, 11:55

Konunun kaybolduğunu farketmemişim Hakkı sağolsun hatırlattı. Bunlar Halil hocamızın BlenderTR için yaptığı logo çalışmaları. GIMP ile mümkün olduğu kadar arkaplanlarını temizleyip alpha kanalı ekledim.

Bu logolardan beğendiğinizi şayet isterseniz aldığınız render'ların bir köşesine, GIMP yada PS ile üst layer olarak eklerseniz BlenderTR olarak çok seviniriz biz valla :D. Herkese iyi çalışmalar dilerim.


Resim

Resim

Resim

Resim


Kaydetmek için sağtıklayıp "save as"(kaydet) deyin.
 
ratayas94
Paylaşımcı Üye
Paylaşımcı Üye
Mesajlar: 222
Kayıt: 01 Haz 2010, 19:36
Konum: Bursa
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

03 Ağu 2011, 16:09

bunuda diğerleri gibi alpha yapabilirim misin bide olursa küçültülmüş boyutta bu bayağı büyük Resim

Resim
 
Kenji
Moderator
Moderator
Mesajlar: 382
Kayıt: 08 Oca 2011, 17:13
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

05 Ağu 2011, 19:51

ratayas94 çok daha iyisini yapabilirim :). Arkaplanı keserek çıkartmaktansa render'ı Blender'dan direk alpha'lı olarak almak hem daha kolay hem de daha "iyi" sonuç verir. Hemen nasıl yapıldığını anlatayım;

-Sağ panelde Render->Output altından resim formatı olarak PNG'yi seç (bu format alpha kanalını destekler)
-Hemen onun altındaki 3'lü kısımdan en sağdaki RGBA'yı seç (sondaki "A" alpha oluyor :))
-Hmm... resmi kaydet (F3) :D.

Hepsi bu kadar, haydi kolay gelsin :).
 
ratayas94
Paylaşımcı Üye
Paylaşımcı Üye
Mesajlar: 222
Kayıt: 01 Haz 2010, 19:36
Konum: Bursa
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

05 Ağu 2011, 23:09

dediğini yaptım oldu gimp yoktu diye google docstan yaptım sağol gugıll

Resim
 
hakkı rıza
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Mesajlar: 483
Kayıt: 05 Kas 2010, 17:57
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

17 Ağu 2011, 11:38

kenji hocam bu sohbet çok eski ama benim hala kafama takılan bir şey var bi türlü çözemedim: blender bir 3D çizim yazılımı yani ratasyas94 ün paylaştığı bu logoyu nereye yerleştireceğiz ki RGBA yı seçtikten sonra kaydedeceğiz falan? her şeyi anladım :x bir tek bunu anlamadım. yardımcı olursan sevinirim. :)
Tüm 3D Çalışmalarım
Hayatta iki kişiden örnek aldım: K. Atatürk ve Nicola Tesla
 
ratayas94
Paylaşımcı Üye
Paylaşımcı Üye
Mesajlar: 222
Kayıt: 01 Haz 2010, 19:36
Konum: Bursa
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

17 Ağu 2011, 23:39

rıza modellemeyi yap kamerayı yine normal ayarla eğer 2 boyutlu olsun istiyorsan kamerayı tıklayıp propertiesteki object datadan orthographici tıkla render al resmi kaydet direk böyle alırsan arkadaki sahnede çıkar eğer RGBAyı seçersen kaydettiğinde arkasını alpha olarak kaydeder
soruyu tam anlamadım ama inşallah cevap doğrudur Resim
 
Kullanıcı avatarı
suatcagdas
Üstat
Üstat
Mesajlar: 562
Kayıt: 04 Eyl 2009, 17:33
Konum: Bursa
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

18 Ağu 2011, 00:27

sonra da logoyu photoshop, gimp yada benzeri bi programla yeni bir layer oluşturarak render ın üzerine ekleyebilirsin..
 
Kenji
Moderator
Moderator
Mesajlar: 382
Kayıt: 08 Oca 2011, 17:13
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

18 Ağu 2011, 03:40

Hakkı, ratayas94 bizlerle alpha'lı logosunu paylaşmamış; anlattığım yöntem Blender'da yaptığı 3d bir çalışmadan (ki bu ratayas94'ın kendi logo çalışması oluyor) alacağı render'ı, alpha'lı olarak dışarıya kaydetmesine ve sonradan da bu logo çalışmasının alpha'lı render'ını Suat Çağdaş'ın dediği gibi GIMP yada PS gibi bir foto-edit programıyla istediği başka bir çalışmasının üzerine logo olarak eklemesine yarayacak. Yani sende ratayas94'ın logo blend'i olmadan yada kendisi logosunu bizlerle paylaşmadan(istiyorsa tabii, ısrar ediyorum gibi algılanmasın :)) onun logosunu alpha'lı olarak kullanamazsın (tabii yukarıda verdiği arkaplanı gri olan render'ı temizleyip kullanmaya çalışmazsan).

Gene çok karışık anlattım, idare ediver artık :).
 
ratayas94
Paylaşımcı Üye
Paylaşımcı Üye
Mesajlar: 222
Kayıt: 01 Haz 2010, 19:36
Konum: Bursa
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

18 Ağu 2011, 03:51

Kenji yazdı:
Hakkı, ratayas94 bizlerle alpha'lı logosunu paylaşmamış; anlattığım yöntem Blender'da yaptığı 3d bir çalışmadan (ki bu ratayas94'ın kendi logo çalışması oluyor) alacağı render'ı, alpha'lı olarak dışarıya kaydetmesine ve sonradan da bu logo çalışmasının alpha'lı render'ını Suat Çağdaş'ın dediği gibi GIMP yada PS gibi bir foto-edit programıyla istediği başka bir çalışmasının üzerine logo olarak eklemesine yarayacak. Yani sende ratayas94'ın logo blend'i olmadan yada kendisi logosunu bizlerle paylaşmadan(istiyorsa tabii, ısrar ediyorum gibi algılanmasın :smile:) onun logosunu alpha'lı olarak kullanamazsın (tabii yukarıda verdiği arkaplanı gri olan render'ı temizleyip kullanmaya çalışmazsan).

Gene çok karışık anlattım, idare ediver artık :smile:.


madem kenji paylaşçaksın demiş paylaşayım o zaman Resim

Resim
 
hakkı rıza
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Mesajlar: 483
Kayıt: 05 Kas 2010, 17:57
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

18 Ağu 2011, 14:48

hepinize çok teşşekürler cevaplarınız için ve hayır Kenji pek de karışık değildi anlatımın :) . tekrar teşekkürler hepinize ve paylaşımın için sağol Ratayas94.
Tüm 3D Çalışmalarım
Hayatta iki kişiden örnek aldım: K. Atatürk ve Nicola Tesla
 
Kenji
Moderator
Moderator
Mesajlar: 382
Kayıt: 08 Oca 2011, 17:13
İletişim:

Re: BlenderTR Logoları (Alpha'lı)

20 Ağu 2011, 18:26

Paylaşım için teşekkürler ratayas94 :).