Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
sansar
Üye
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 26 Kas 2015, 22:11
İletişim:

Oluşan beyaz noktalar....

04 Ara 2016, 15:32

Ustalarım....   
Yeni yeni öğreniyorum kendimi geliştiriyorum... 
Binanın camlarında oluşan beyaz noktaların sebebi nedir? Nasıl yok edebilirim? 
Bir de sizden ricam şöyle usta gözüyle neler eksik kalmış binada neleri düzelmem gerek, neler yapmalıyım?   Hepinize şimdiden teşekkürler...
 
Resim
 
Kullanıcı avatarı
toprakada
Üye
Üye
Mesajlar: 38
Kayıt: 01 Tem 2015, 00:45
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

05 Ara 2016, 00:10

(acemi  gözüyle) güzel çalışma. nois için samples arttırabilirsin. balkon  dış duvarını 30-40 cm yapıp üstüne aliminyum korkuluk yapsan balkonlar kendini daha iyi gösterir gibi geldi.
A.V.G.Y.
 
hashusdin
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Mesajlar: 273
Kayıt: 29 Ağu 2009, 22:33
Konum: Maltepe/İstanbul
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

05 Ara 2016, 14:56

Sampling Presets
Path Tracing
seed: 0
Clamp Di..: 1.00
Clamp In: 3.00

Bu ayarları dene.
 
sansar
Üye
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 26 Kas 2015, 22:11
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

05 Ara 2016, 23:45

Hemen deniyorum... sonucu buraya ekleyeceğim... 
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

06 Ara 2016, 01:23

Bakiyorum ama hala emin olamadim, Cycles render motorunu mu kullandin? Eger oyleyse, camlarda da "Glass BSDF" materyalini mi sectin? Eger oyleyse, cam goruntusune sahip materyaller yapmak icin ben "Transparent" ve "Glossy" materyallerini 'mix node' ile bagliyorum. Hem camin saydamligini hem de yansimasini birlikte veriyorlar, ancak camin isigi kirma ozelligini vermiyorlar. Bu yuzden daha hizli ve tozsuz oluyor sonuclar. Bu binaninki gibi duz cam yuzeylerinde zaten isik farkli yonlere kirilmaz, o yuzden bu dedigimi yapabilirsin, daha iyi sonuc verir.

 Bu calismayi yaparken referans resimleri kullandin mi? Bana sorarsan baslangic icin harika bir calisma olmus, ancak eger her zaman ekranin bir tarafinda bir referans resmiyle calisirsan, bitirecegin proje, kafanda ulasmak istedigine daha yakin olur.

Hashusdin hocanin onerisine ek olarak, render ayarlarindan Light Paths > 'Direc Light' i secersen, muhtemelen daha tozsuz bir render alirsin ama gercekcilik baglaminda kaliteyi dusurebilir.
kolay gelsin.
 
sansar
Üye
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 26 Kas 2015, 22:11
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

06 Ara 2016, 10:28

Resim[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Sampling Presets
Path Tracing
seed: 0
Clamp Di..: 1.00
Clamp In: 3.00

Bu ayarları dene[/font]


[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Ayarları aynen uyguladım bi de Samples değerini 1000 olarak aldım... Işığın yönünü sağ üst tarafa aldım... Sonuç böyle oldu...[/font]
 
sansar
Üye
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 26 Kas 2015, 22:11
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

06 Ara 2016, 10:39

[font=-apple-system, Helvetica Neue, Roboto, Segoe UI, Helvetica, sans-serif]dr. manhattan    hocam; [/font]


[font=-apple-system, Helvetica Neue, Roboto, Segoe UI, Helvetica, sans-serif][font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Cycles render motorunu kullandım fakat binayı ve pencereleri oluştururken Archimesh Addon'u kullandım. [/font][/font][font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Pencerelerdeki değerleri kurcalamadım... [/font]
[font=-apple-system, Helvetica Neue, Roboto, Segoe UI, Helvetica, sans-serif][font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Binayı bulduğum bir mimari projedeki ölçülere göre yaptım. Referans bir resim kullanmadım hocam. [/font][/font]
[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Bir de Render alırken çıktı formatını nasıl alıyorsunuz PNG mi? JPEG mi? hangi piksel olarak hangi değerleri kullanıyorsunuz. Teşekkürler... [/font]
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

06 Ara 2016, 12:28

Ciktiyi soyle ayarlayabilirsin: Render ayarlarindan DIMENSIONS >> RESOLUTION, pixel degerlerini sayilarla ve kaliteyi yuzdelik olarak ifade edebilirsin, Cikti formati icin ise yine render ayarlarindan, biraz daha asagida OUTPUT paneline bak, zaten format secenekleri menusunu var hemen. Onun ustunde, METADATA ile render suresi gibi degerleri renderin uzerine basabiliyorsun, test asamasinda optimize calismani kolaylastirir.

Add-onlar kullanirken suna dikkat etmeye calis: Eger add-on'un her ayarina hakim degilsen, sahnenin geneline hakim olman zorlasir, yani niye tozlar var, binanin rengi nasil degistirilir gibi, bunlara hakim olman zorlasabilir. Andrew Price bir dersinde, bir projeye baslarken, blender ilk acildiginda karsina cikan kupu bile silin diyordu. Bir nevi hazir algoritma ve model kullanmanin olayin genelini kavramani engelledigne yonelik bir arguman. Ama tabii ki tercih, zaman ve zahmet meselesi. Soyle bir oneri kabul edilebilir: Eger bos zamanlarini degerlendirmek, yeni seyler ogrenmek, ve ya hobi olarak ugrasiyorsan blender ile, hazir model ve add-on kullanmayip kendin yapman daha mantikli, zevkli ve ogretici olur. Eger ekonomik bir amac varsa, oyleyse en kaliteli sonuca en hizli sekilde ulasmak gerekir, o zaman her seyi kullanmak kafidir :)
kolay gelsin.
 
sansar
Üye
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 26 Kas 2015, 22:11
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

08 Ara 2016, 00:48

Verdiğiniz değerli bilgiler ve öneriler için çok teşekkürler... 
Bir sorum daha olacaktı, Render alırken çıktının dpi değerini nasıl ayarlıyoruz?
 
sansar
Üye
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 26 Kas 2015, 22:11
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

08 Ara 2016, 22:55

Nette biraz araştırdım   Render to print addon'u buldum ama orada dpi değerini 300 yapsam bile render aldıktan sonra  "save as image" yapıyorum özelliklerden baktığımda dpi değeri 300 olarak olmuyor hatta pixel değerlerinde düşüş olmuş oluyor. Neden acaba?
 
Kullanıcı avatarı
suatcagdas
Üstat
Üstat
Mesajlar: 562
Kayıt: 04 Eyl 2009, 17:33
Konum: Bursa
İletişim:

Re: Oluşan beyaz noktalar....

09 Ara 2016, 10:09

sansar yazdı:
Nette biraz araştırdım   Render to print addon'u buldum ama orada dpi değerini 300 yapsam bile render aldıktan sonra  "save as image" yapıyorum özelliklerden baktığımda dpi değeri 300 olarak olmuyor hatta pixel değerlerinde düşüş olmuş oluyor. Neden acaba?

 blender'ın standart dpi ayarı 72'dir, aldığın render'ı 300dpi yapmak istiyorsan PS yada GIMP ile açarak resim ölçülendirme (Image Size/Scale) bölümünden ayarlayabilirsin, en kolay yöntem bu şekilde yapmak...