Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
tsenyuz
Üye
Üye
Mesajlar: 5
Kayıt: 02 Eki 2015, 18:38
Konum: Çanakkale-Bursa
İletişim:

Kamera Ayarları

14 Ara 2015, 15:26

Selam arkadaşlar,

Blender'da insan gözünün gördüğü açıya en yakın olan kamera ayarları nedir? Hangi kamerayı, hangi lensi ve odak uzaklığını kullanmalıyım. Bana bu konuda yardım edebilir misiniz?

Çok teşekkürler...
 
hashusdin
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Mesajlar: 273
Kayıt: 29 Ağu 2009, 22:33
Konum: Maltepe/İstanbul
İletişim:

Re: Kamera Ayarları

14 Ara 2015, 16:06

Yaklaşık böyle olması lazım.

Kamera Sensör - 35mm
Kamera Odak Uzunluğu - 45mm

http://blender.stackexchange.com/questi ... -human-eye
 
deoden
Paylaşımcı Üye
Paylaşımcı Üye
Mesajlar: 207
Kayıt: 07 Haz 2014, 14:20
İletişim:

Re: Kamera Ayarları

16 Ara 2015, 02:13

Resim

İnsan gozu YAklasik olarak bu cizime gore 120 derece goruyor.

Resim

Bu resimdeki verilere gore de saniyorum 16-18 mm lenslazim. O da cok balikgozu olacaktir.

Asil problem insan gozu ile camera lensinin karsilastirilmayacak kadar farkli olmasi. İnsan gozunun odaklandigi yeri tam olarak diger yerleri de kademeli olarak beli belirsiz goruyor olmasi. Yani 2 derecelik bir alani gorebiliyor insan gozu. Diger gorebildigi alanlara kamera kadar hakim degil. Ayni asagidaki gibi bir goruntuyle goruyoruz aslinda;

Resim

Yan taraflara bakmak icin gozumuzu hareket ettirmemiz lazim. Zaten o yuzden mukemmel bir goz hareket koordinasyonuna sahibiz. Yoksa bu gozlerle, sadece 2-3 derecelik odak bolgesini net goren gozlerle isimiz cok zor olurdu.


35-70mm arasi insana normal bir gorus hissi verir yaklasik olarak. Bu degerlerin disina ne kadar cok cikilirsa o kadar normallik hissinden uzaklasilir.

Umarim yardimci olabilmisimdir.