Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
CT-8FX
Üye
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 10 Ara 2015, 02:52
İletişim:

Ekran kartı işlemcisi

10 Ara 2015, 03:13

merhabalar blenderı yeni yeni öğreniyorum..
quadro k600 ekran kartı var..öncelikle bu kartın işlemcisi var mı bilmiyorum render alırken gpu mu cpu mu seçmeliyim ?

cpu yu seçince 8 - 10 adet kare ile tarıyor daha hızlı bitiyormuş gibi geldi.. gpu seçtiğimde ise tek kare ile tarama yapıyor daha uzur sürüyor..

ne yapmak lazım bu işin mantığı nedir yardımcı olursanız memnun olurum teşekkürler..
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Re: Ekran kartı işlemcisi

11 Ara 2015, 17:38

Bildigim kadari ile blender Nvidia GTX serilerini destekleyebiliyor. Bunlarda bulunan Cuda teknoojisi sayesinde cycles render motorunda hizli render alabiliyor. Ancak tabii ki daha iyi bir islemci ile Nvidia`yi gecmek mumkun.
CPU ile GPU arasinda secim yapmak istiyorsaniz, basitce ikisinde de deneyin. hangisi daha hizli ise onu secin. Render suresini gormek icin, render alinan ekranda sol uste bakarsaniz, "time" kisminda renderin ne kadar surdugunu gorebilirsiniz.
 
 
CT-8FX
Üye
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 10 Ara 2015, 02:52
İletişim:

Re: Ekran kartı işlemcisi

11 Ara 2015, 23:29

Çok teşekkür ederim..
 
CT-8FX
Üye
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 10 Ara 2015, 02:52
İletişim:

Re: Ekran kartı işlemcisi

12 Ara 2015, 00:26

Test ettim aynı sahnede

tile size 256*256 (GPU) 2:51
tile size 16*16 (CPU) 1:18

demekki cpu dan devam..
 
Kullanıcı avatarı
dr. manhattan
Moderator
Moderator
Mesajlar: 487
Kayıt: 03 May 2012, 20:43
İletişim:

Re: Ekran kartı işlemcisi

12 Ara 2015, 09:28

title size`i degistirmeseydin keske. bir dakida gibi bir fark yaratmasa da, yine de ayni olmasinda fayda var.
neyse, cok onemli degil, sizin de test ettiginiz gibi, bazi durumlarda CPU daha iyi olabiliyor. ancak elinizde Nvidia GT 55x ve uzeri gibi bir ekran karti olunca, islemci zayif kalmaya basliyor.
 
hashusdin
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Mesajlar: 273
Kayıt: 29 Ağu 2009, 22:33
Konum: Maltepe/İstanbul
İletişim:

Re: Ekran kartı işlemcisi

12 Ara 2015, 14:29

Selamlar. Kullandığınız kart "PNY Nvidia Quadro K600 1GB GDDR3 128Bit" modelleme için çok iyi bir kart ama önemli olan CUDA sayısı. Sizinki 192 Cuda içeriyor. NVIDIA kartlarda CUDA sayısı ne kadar çoksa çabuk render alırsınız. CYCLES renderler için geçerli. Ekran kartının ram'i de önemli tabi. Şu sizin için CPU render her zaman daha hızlı olacaktır. http://www.vatanbilgisayar.com/evga-gtx ... karti.html mesela bu kart sizinki ile aynı fiyat gibi. Ama 1152 CUDA var. sizinkinden 6 kat daha fazla CUDA içeriyor. Hızı da yaklaşık 6 kat olur. Projelere değişir. Yaklaşık değerler söylüyorum. Kolay gelsin.
 
antos
Üye
Üye
Mesajlar: 37
Kayıt: 20 Tem 2016, 15:57
İletişim:

Re: Ekran kartı işlemcisi

11 Ağu 2016, 01:30

Merhaba, bu konuda sizi aydınlatmak istiyorum. GPU ve CPU farklı mimarilere sahip ve bundan dolaylı olarak farklı işlemler için tasarlanmış en basit tanımıyla "işlemcilerdir". GPU grafiksel işlemler için [Matrix işlemleri (Transformasyon ve saire...) ve Vektör işlemleri (Yön)] tasarlanmış ve merkezi işlemci biriminden (CPU) farklı olarak içinde binlerce çekirdek vardır. Bir çekirdekte tek bir seferde bir işlem çalışabilir, elbette istisnalar var (Multithreading) fakat kafanızı karıştırmamak için bunu anlatmayacağım. CPU içinde genellikle 4 veya 8 çekirdek vardır. CPU, Grafik İşlem Biriminden (GPU) katlarca daha hızlıdır. GPU çok çekirdekli olduğu için çok elemanlı olan vektör ve matrisleri işlemekte çok iyidir. Hızlı bir robot düşünün ve binlerce yavaş klon. Hangisi bir evi daha iyi temizler? Klonlar. Dediğim gibi CPU ve GPU farklı amaçlar ile yaratılmıştır.

CUDA konusuna gelince, eğer CUDA destekli bir grafik kartınız, CUDA sürücüleriniz ve Nvidia'nın yayınladığı NVCC derleyicisine sahipseniz, kriptografi, bilimsel işlemler, çok karmaşık matris hesapları, bitcoin mining gibi karmaşık işlemlerde yüksek performans almanızı sağlayan bir teknolojidir. Gerçekten çok önemli bir teknolojidir, çok fazla kullanım alanı var, hatta ve hatta askeri amaçlı hesaplamalarda bile kullanılıyor. İsminden anlaşıldığı gibi General Purpose Computing on GPU, yâni GPU üzerinde genel amaçlı işlemler yapmanızı sağlar.

Yavaşlık konusuna gelince, bunun modelinizdeki objelerin çokluğundan kaynaklandığını düşünüyorum. Her bir obje için bir Vertex Buffer Object ve Vertex Array Object yaratılacak ve bu da Grafik İşlem Merkezine değişik zamanlarda çokça veri gönderileceği anlamına geliyor. Sadece bu da değil, render sırasında Shader'lar arasında geçiş olacak, yâni derlenmiş shader programları grafik hafızasına yüklenecek ve kullanıldıktan sonra sürekli değiştirilecekler. Bu tarz durumlarda CPU üzerinde çalışmak sürekli veri aktarımı yüzünden GPU üzerinde çalışmaktan daha kârlı olabiliyor. Evet, daha kârlı.
 
antos
Üye
Üye
Mesajlar: 37
Kayıt: 20 Tem 2016, 15:57
İletişim:

Re: Ekran kartı işlemcisi

11 Ağu 2016, 01:31

Yine iki yıllık konuya cevap yazım :/ Sahiden, burası pek güncel bir yer değil.