Türk Blender kullanıcılarının buluşma noktası. Video Dersler, İpuçları, Model, Oyun, Cycles Render, Materyal, ...vb

 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Modelin iç yüzünün oyun motorunda gözükmemesi

29 Nis 2018, 15:13

Merhabalar,

Bir çadır modellemek istiyordum.Bir Sphere'yi ikiye bölerek böyle basit bir deneme yaptım.
Resim
Detaylara girmeden daha önce karşılaştığım bu sorunu test etmek için Unity oyun motoruna aktarıp test ettim.Ve modelin iç yüzleri görünmüyordu.
Resim
Bunu nasıl düzeltebilirim.Acaba izlediğim yol mu yanlış ? Yani küreyi ikiye bölmem.Ya da blender da modele bir özellik mi atamam gerekiyor ?

Teşekkürler.
 
OMEROS
Üye
Üye
Mesajlar: 11
Kayıt: 31 Mar 2018, 21:48
Konum: Gebze
İletişim:

Re: Modelin iç yüzünün oyun motorunda gözükmemesi

30 Nis 2018, 14:34

İç(Bozuk) yüzeyler kaplama ve animasyonu da etkiler. Benim önerim çadırı seçip extrude(E) yapmak ve Alt+S ile hacim küçültmesi yapmaktır. Ardından varsa eğer bozuk yüzeyleri Ctrl+N ile normale çevir.
 
Kullanıcı avatarı
A.Salih
Üstat
Üstat
Mesajlar: 144
Kayıt: 08 Nis 2016, 20:07
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Modelin iç yüzünün oyun motorunda gözükmemesi

30 Nis 2018, 18:58

OMEROS un söylediği doğru extrude vererek yapabilirsin veya solidify modify ilede yapabilirsin.
 
Serinplay
Üye
Üye
Başlık Yazar
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Mar 2018, 15:51
İletişim:

Re: Modelin iç yüzünün oyun motorunda gözükmemesi

20 Haz 2018, 02:22

Çözüm ; Oyun motorunda materyalde Double - 2-sided shader kullandım ve her iki yüzde de kaplamalar gözüktü.